måndag 5 april 2010

Heja Lilly

Nattflaskeborttagning natt 4: Igårkväll vaknade Lilly vid 22:30 för påfyllning och drog glatt i sig en flarra välling. Somnade om direkt, och vid 03 började hon göra lite småljud. Mamma stoppade snabbt i nappen och Lilly somnade om till 06. Mamma misstänkte att hon var vrålhungrig så hon gjorde en flaska, men nix pix, tjejen var inte hungrig. Inte heller kl 06:30, eller kl 07 utan först kl 09 kunde hon tänka sig att käka. Det bådar gott för schyssta nätter tror mamma.

Idag kom morfar på ett litet besök. Vi var ute i trädgården så han gungade med mig vilket jag tyckte var jätte kul.


När han åkt hem gick vi vidare till lekplatsen där jag fick för mig att jag skulle gunga på de stora gungorna. Det gick faktiskt helt ok. Jag har ju sett hur mamma tar fart så jag viftade järnet med benen.

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Wow, vi hejar för fulla muggar här hemma! Kanske dags för mina föräldrar att ta fighten med oss båda en gång för alla...

Hannes & Linn sa...

vad duktig du är Lilly. Själv är jag nog inte redo för att ge upp nattmålet. Ikväll har jag dessutom varit ganska orolig och gråtit 3 gånger vid det här laget och vaknat. Har precis fått lite påfyllning så nu gör mamma och pappa ett nytt försök med att få mig att sova, vi får väl se hur det går...
Kram Hannes