tisdag 6 april 2010

Min 1 års hörseldag

Hipp hipp hurra för mig på min hörseldag!! Jo, idag är det ett år sedan mitt första öra (höger) blev inkopplat. Tårtan får vänta tills imorgon eftersom vi varit på AVT idag och av någon märklig anledning vill de inte proppa i mig socker strax innan jag ska sova. Märkligt! Men vänsterörat blev ju inkopplat som imorgon för ett år sedan så det passar fint ändå.

En liten filmsnutt från en lekstund precis efter det att vi lämnat ingenjörerna. Jag är lite rödgråten på filmen, ni kan tro att det är en chock att få ett extra sinne helt plötsligt och det var många tårar de första dagarna. Nu för tiden ylar jag så fort de ramlar av :-)



AVTn gick väl så där idag, första dagisdagen på 13 dagar gjorde mig rätt trött. Lilly var inte heller på humör för AVT och det lät hon oss alla få veta med bestämdhet.



Nattflaskeborttagning natt 5: Lilly vaknade 04:20 och uffade och gruffade och kunde inte riktigt komma till ro. Inte arg, inte ledsen men inte helt nöjd. Efter att ha fått ett blöjbyte, pimplat lite vatten och blivit buren en stund somnade hon tillsist 05:40. Morgonflaskan ville hon ha först runt 8, mamma var betydligt mer desperat efter sin första kopp kaffe.

3 kommentarer:

Mamma Miriam sa...

Då får man ju ta och gratulera!

Hannes & Linn sa...

Grattis Clara!
Lilly, du ligger verkligen fint och stilla på soffan, mamma tror jag har myror i byxorna för det där med att ligga stilla det är verkligen inget för mig.
Kram Hannes

Sixten & Majken sa...

Åh, stort grattis! Visst är det bra med småsyskon? De är ju nöjda bara man tittar på dem! Lilly har blivit superduktig på att ligga på magen!