fredag 2 april 2010

Påskägg, vilken hit!

I förmiddags fick vi besök av Jojje och Jeanette och tänka sig, jag fick ett påskägg. De där äggen har dykt upp nu i ett par dagar till min stora lycka och varje gång ett sådant kommer utbryter jag ett förväntansfyllt OOOOOHHHHH!! Inte heller idag blev jag besviken, ett choklad, en godisask och ett... chokladägg?? Det där sista var ju helkonstigt, först fick jag skala det och sen slå det i bordet som jag brukar med de vanliga äggen, koko! Fanns en leksak inne i ägget men det var pappa snabb att lägga vantarna på... får nog köpa ett sånt till honom nästa gång jag och mamma är och handlar för han verkar ju helt besatt i att bygga ihop det.



Fast efterhand som påskäggen har kommit har mamma och pappa sett en röd tråd, jag blir tokgnällig/tokledsen efter att ha ätit godis. Frågan är om jag kommer att få fler påskägg, eller om det får vänta tills nästa år...


Låter som om det finns något i den här äggulan...


I ett försök att få rätsida på min dygnsrytm fick jag inte sova middag, istället drog vi iväg för att mata ankorna i Jordbodalen. Tur var väl det för jisses så hungriga de var igen. Var ju inte så länge sedan vi var där sist. Hur ofta behöver de matas egentligen??

Mamma har nu bestämt sig för att Lilly inte behöver nattflarran längre och inatt togs första steget. Lilly vaknade som vanlig 03, blöja byttes och hon fick vatten i flarran. Det tog en rätt bra stund innan hon hajjade att det inte var nån smarrig välling här inte, men blev inte jätte upprörd för det inte. Mamma hade räknat med värsta utbrottet och få gå och bära på en ledsen Lilly fram tills solen gick upp men Lilly längtade tillbaka till sängen. Mamma blev positivt överraskad över att Lilly inte ställde till mer bråk än så. Lilly sov till 07 och inte ens då ville hon ha flarra. Mamma tvivlar dock starkt på att inatt blir lika 'enkelt', för så här lätt kan det väl ändå inte vara???

Inga kommentarer: