onsdag 14 april 2010

Knappast trött

Idag har jag varit på min utflykt och jag berättade i bilen hem för mamma att jag sett en 'muuuu', 'mjauuuu' och ett 'bäääää'. Allt gick jätte fint men jag var inte det minsta intresserad av att sova middag efter utflykten som alla andra var. Så ikväll var jag riktigt trött och slirig, huha vilket psykbryt jag fick när pappa skulle ta på mig pyjamasen. Men när de började dansa på TV, då krävde jag min 'kjuuoool' och la in högsta växeln och tog slut på sista energin. Jag krävde att de skulle backa filmen gång på gång så att jag kunde dansa igen och åter igen. Filmen är tagen efter 4e dansen. För trött för mina vanliga moves, men ändå en helt ok koreograferad dans anser jag. Undra om mamma och pappa förstod min hint om att jag behöver större dansgolv.



Natten har gått så där för mamma. Den första halvan av natten höll jag låda så jag tillsist hamnade mellan mamma och pappa i sängen där jag låg och tryckte ut mamma så mycket jag kunde. Efter nån timme bar hon tillbaka mig till min säng där jag nöjt somnade om. Sen vaknade Lilly kl 03, fick bytt en blytung blöja till en ny och sörplade lite vatten. Lilly höll faktiskt flaskan helt själv och tog flaskan till munnen när hon ville ha mer. Men sen var hon inte riktigt sugen på att somna om, och mamma var inte riktigt sugen på pendla fram och tillbaka mellan rummen resten av natten så då hamnade Lilly mellan mamma och pappa och försökte trycka ut mamma så mycket hon kunde. Aja, inatt blir kanske bättre...

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

Clara, du är verkligen en riktig disco-drottning!
Vad duktig du är Lilly!
Godnatt!