fredag 9 april 2010

Familjeshopping

Idag efter dagis åkte vi direkt till Ica Maxi för att handla mat.
Lillisen fick för första gången testa att ligga i en sån där kundvagn och tyckte inte alls att det var helt fel. Hon hade full koll på alla lampor och kunde inte vara mer nöjd.



När pappa stod i kassan gick jag och mamma för att köra polisbil. Fatta att den svalde min 10a utan att starta? Jag ylade som en stucken gris medans mamma stressade livet ur en kassörska för att få en ny 10a (detta var tydligen den enda mamma hade). Efter ett åk var jag långt ifrån redo att åka hem och det tog lång tid innan de lyckades övertala mig att få åka i mamma och Lillys vagn bort till bilen. Det var en riktig höjdare.



Syrran har nu fått för sig att snurra över på mage hela tiden, och även i sin säng. Detta leder till stor irritation och massiva utbrott eftersom hon oftast fastnar när hon bara har en liten bit kvar då sängen liksom tar slut och spjälorna börjar. Kan det vara så att syrran fått för sig att hon ska sova på mage?? Svårt att veta eftersom tjejen inte riktigt fattat att hon ju bara kan lägga ner huvudet och slapna av utan fortsätter skrika tills dess att mamma får vända tillbaka en utpumpad och skogstokig Lilly.

Nattmålsborttagningen går så där just nu. I förrgår käkade Lilly vid 22:30, och när hon vaknade 04:30 orkade mamma försöka fram till 05 och sen gav hon upp och gav Lilly flarran. Jag får kanske ta på mig lite av det ansvaret eftersom jag höll dem vakna den första halvan av natten.
Igår käkade Lilly kl 19 och vaknade nästa gång kl 02 och då var det knappast läge att skippa det målet. Sen vaknade hon igen vid 05 och var inte alls nöjd och höll mamma vaken fram till 06 då hon tog en halvtimmes powernap innan det var dags att gå upp. Gäsp sa mamma!

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

får man köra polisbil i affären?? Var det därför jag fick sitta kvar i bilen och åka till macken med pappa när mamma handlade tro...

Ja, vad är det för fel på sängarna egentligen, varför ska det vara en massa pinnar ivägen som man bara kör huvudet i?? Känner igen det där med att mamma kommer och vänder på en stup i kvarten...:(

Hoppas ni får en mysig helg!