fredag 1 januari 2010

Nyårsraketer?

Ja, jag sov mig igenom hela spektaklet... nästan. Vaknade 23:45 av ngn märklig anledning så pappa låg inne hos mig strax innan tolv-slaget, men jag somnade om precis innan det brakade loss. Lilly, fröken piggelin däremot höll sig vaken och hon och mamma stod och kikade på fyrverkeriet genom sovrumsfönstret. Lilly gick från att föra ett fasligt väsen till att bli helt tyst när persiennen gick upp. Hon stirrade med stoooora ögon och huvudet gick från höger till vänster och upp och ner och hon tryckte sin lilla hand mot det kalla fönstret. Inte ens en liten suck utbröt hon, så spännande tyckte hon det var.

Inte den bästa bilden kanske men nu är Lillys första fyrverkeriupplevelse dokumenterad i alla fall.


Idag har det annars varit en relax-dag. Vi tjejer var ute på en promenad imorse och i eftermiddags var vi ute hela familjen. Varje gång vi går ut så går vi på tomtejakt. Det finns 6 tomtar innan första sandlådan och det gäller att hälsa på varje tomte, man vill ju inte hamna i onåd. Men brrrr så kallt det var, och huha så mörkt det blir när klockan är 16:30 (!).

Säng-fronten går så där. Det blev utvisning till min gamla säng både lunchtid och ikväll. Det värsta är att jag lägger mig till ro i spjälsängen, inte riktigt det mamma och pappa hoppats på när de lägger mig där. Aja, jag kan ju inte ligga i den till jag blir 15 så tids nog somnar jag väl gott i min egen säng.

Inga kommentarer: