måndag 18 januari 2010

Tandläkar-besök

I förra veckan skulle jag vara tuff på dagis och åkte därmed med huvudet före i rutschkanan. Priset blev en fläskläpp och skrapsår på både över och underläppen. Så idag tog mamma mig till tandläkaren för att kolla att det inte var några skador på tänderna. De hade ett jätte roligt lego-bord där och jag röjde friskt i mer än 1 timme där innan det blev vår tur. Jag vågade till och med klämma mig in mellan 2 stora killar i 8-9 års åldern för att ta det lego som fanns i deras byttor. De bara gapade av förvåning att lilla jag vågade vara så fräck, så mamma fick säga till mig att jag faktiskt inte kunde lägga beslag på allt lego, så de fick tillbaka några bitar.

Tandläkaren var rätt hygglo och jag gapade så att hon fick kika, det såg tydligen fint ut.
Farmor och farfar passade Lilly undertiden så när jag kom hem busade vi en lång stund innan jag tillsist skulle sova middag. Vilken förmiddag!

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vad skönt att allt gick bra!
Det är bra du håller igång farmor och farfar:)
På onsdag ska jag leka med mormor som kommer hit och hjälper till lite innan vi ska flytta.