onsdag 6 januari 2010

Mormor-besök och fest

Igår kom mormor hem och busade med oss tjejer. Hon hade med sig frukostbullar så vi började med frulle. Sen begav vi oss ut i snön på en promenad och huha som det började snöa. Väl inne fick jag uppvisa mina lera-kunskaper, hon var nog mycket imponerad.

Det knådas och rullas...

Hej då-kram


Sen på kvällen så skulle vi gå på fest. Jag fick ha min nya ballerina-kjol på mig som jag fick av tomten (läs faster) i julklapp. Jag blev såååå glad när jag fick på mig den och jag snurrade och dansade och vikade på rumpan för att se hur kjolen följde mig.
Jag har fått en av mammas väskor oxå, och den är jag bara såååå glad för. Perfekt att stoppa snuttis och nappar i. Och jag har minsann sett att damer håller den i armvecket så det gör minsann jag med.
Jag var ju på väldens party-humör, men se det var INTE Lilly. Hon la till med ett skrik som mamma och pappa aldrig förr hört, och det höll i sig från vi kom dit tills det att vi åkte hem, med några få korta uppehåll. Mamma spenderade mesta tiden uppe på ovanvåningen med stängd dörr för att försöka lugna henne men det ville sig inte alls. Hon matvägrade oxå (ja, Lilly då alltså) och mamma var HELT förtvivlad och inte alls långt ifrån tårar. Under tiden röjde jag på nedanvåningen. Shira, deras hund, var ju hur kul som helst och i slutet vågade jag minsann ge henne gurka så att hon åt från min hand. Det blev tidig hemfärd för oss då mamma misstänkte öroninfektion på Lilly.
Nä, vi var nog inte de roligaste middagsgästerna J'na (Johanna, Jeanette och Josefine) haft. Jag säger som min kusin Elias: En annan dag blir kanske bättre?!
Men jag hade superkul där och vill passa på att tacka för en riktigt trevlig kväll med smaskig mat!


Inga kommentarer: