söndag 3 januari 2010

Tok-stolt mamma

Imorse så kom jag bort till mamma, lite lissen i ögat som jag alltid är när en av mina spolar till mina CI har ramlat av så att jag inte hör. Men precis när jag kom fram till mamma så tog jag min hand och förde upp den på plats, helt själv! Det var första gången jag gjorde det :-D Jag blev lika förvånad som mamma, hihi. Tänk så skönt när jag slipper springa till henne varje gång jag inte hör längre.


I eftermiddags var vi på fika hos Sixten, och vilket bullkalas hans mamma bjöd på. Nybakta kanelbullar och chokladmuffins. Mamma tryckte i sig som om hon inte sett mat på en vecka, nästan så att jag skämdes för henne. Vi har faktiskt mat hemma!


Här sitter jag och Sixten och posserar för Åsa.



Sen vaknade Lilly och skulle ha mat och det kändes inte riktigt ok att mamma helt plötsligt skulle hålla henne så då började jag gråta för fulla muggar. Jo, jag inser att mamma bara har 2 armar och jo, jag inser att Lilly är väldigt liten, men hon kan väl ligga på golvet?? Det var det jag tecknade till mamma men hon höll inte med. Jag fick sitta bredvid, titta på TV och ta en liten minipaus. Men strax därefter satte jag och Lilly igång igen och det blev för mycket för mamma som packade ihop oss alla. Vi rullade hem och käkade pizza, fin avslutning på dagen.


Tack tack för smaskig fika, och återigen får vi nog be om ursäkt för att vi inte varit de bästa fika-kompisarna. Jag tror vi alla längtar tills förskolan öppnar...

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Tack själva! Vi sitter i den här båten tillsammans, vi får se till att hjälpas åt att styra den!
Så himla duktig du är Clara som fixar spolen själv!
Kramar på er!