tisdag 12 januari 2010

AVT-dags

Idag var första dagen på dagis på eeeevigheter. Jag har haft jätte kul där och ätit massor, det är ett bra tecken tycker mamma. Hon passar även på att hälsa att jag sovit jätte bra inatt, bara en gång fick hon gå upp och stoppa in nappen.

Och så ÄNTLIGEN var det dags för AVT igen. Det har ju varit jul-uppehåll och jag har minsann saknat våra lekstunder. Idag när vi kom dit kunde jag inte komma upp i stolen snabbt nog. Jag stod och hoppade och ropade 'sitta, sitta, sitta' flera gånger innan mamma slutade prata med Karin och lyfte upp mig. Karin hade plockat fram massor med roliga leksaker och det kliade i fingrarna att komma igång.
Idag presenterade Karin en ny bok, Spöket Laban, som hade en knapp och när man tryckte på knappen så kom ett läskigt spökljud... OOOOOUUU. Karin envisades med att läsa boken, men jag ville ju bara trycka på knappen.

Vi sjöng en massa oxå i vanlig ordning och lekte med olika djur. Varje gång vi är färdiga med en leksak så lägger jag det i en hink och säger hejdå till leksaken. Det är ju superkul att stoppa in hela huvudet i hinken och högt ropa HEEEEEJDÅÅÅÅÅÅ, det låter så ball. Jag och Karin brukar turas om att ropa olika saker i hinken, tror Karin tycker det är minst lika kul som jag.

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

vilka roliga saker du får leka med. Jag hoppas också jag får det när jag blir stor!

Sixten & Majken sa...

Än en gång, så imponerade vi blir! Sixten sitter och tittar och säger "bibbibibbi" :-D