måndag 11 januari 2010

Natten som varit...

18:30: Lilly somnar, 19:30 somnar jag. Mamma helnöjd med att läggningsrutinerna äntligen verkar vara på plats.
22: Lilly vaknar för påfyllning, somnar om direkt efter.
23: Mamma går och lägger sig.
01:30: Lilly vaknar för nattamackan, somnar direkt om vid 01:45.
02: Jag springer upp och rycker mamma i fötterna. Vi går tillbaka till mitt rum och mamma lägger sig hos mig. Ser till att hon inte somnar genom att sparka på henne så där varannan minut.
02:40: Jag har somnat om, mamma går och lägger sig, somnar direkt.
03:30: Jag springer upp och rycker mamma i fötterna. Vi går tillbaka till mitt rum och mamma lägger sig hos mig. Ser till att hon inte somnar genom att sparka och fäktas.
04: Jag börjar sjunga och åker därmed direkt in i min spjälsäng utan att passera gå.
04:20 Börjar bli missnöjd och tjuter högljudt. Mamma stiger upp, plockar upp mig och vi lägger oss i min säng. Mamma stirrar i taket...
05:09 Jag har somnat och mamma går och lägger sig. Somnar inte, Lilly brukar ju vakna 05:30 för påfyllning...
06: Pappas väckarklocka ringer (mamma har fortfarande inte somnat)
06:10: Jag springer in och rycker mamma i fötterna. Hon orkar inte ta fler fajter och lyfter upp mig i deras säng. Jag somnar omedelbart, mamma väntar på Lilly...
06:20 Pappa går upp
06:30 Lilly vaknar, mamma plockar upp henne och hon börjar äta
06:35 Jag börjar gråta i sömnen, Lilly tappar fokus och vill inte äta längre
06:40 Lilly ligger i sin säng och babblar, jag sover och mamma ligger med en huvudkudde över huvudet
07:30 Jag vaknar med ett ryck. Lilly babblar högljudt, mamma ligger fortfarande vaken med kudde över huvudet. Pappa hämtar mig, nu ska vi klä på oss för jag ska hem till farmor och farfar. Lilly får en ny mat-chans, men fortfarande lika lite intresserad...
07:40: Mamma lägger Lilly igen, i en patetisk chans att få henne att somna om... vad tror hon egentligen???
08:00 Lilly babblar fortfarande, mamma ger upp. Lilly ger henne världens största leende och tänker: ÄNTLIGEN ny dag och nya möjligheter.
Det tänker säkert mamma oxå.

Inga kommentarer: