söndag 10 januari 2010

Lazy Sunday

Idag var en riktig late-dag. Förvisso ryckte jag upp pappa vid 07 men sen päste vi runt i pyjamas till i eftermiddags. Mamma och Lilly kom upp vid 9:30 och av ett rent misstag hamnade jag i säng redan 11. Mamma fick för sig att pappa sa att klockan var 11:30 (fast hon var 10:30) så hon fick väl fram lunch till mig i en rykandes fart. Mamma upptäckte sitt misstag först efter sin och Lillys promenad. Hon var väldigt konfundersam att de var hemma kl 12... klockan borde ju vara 13? Då sa pappa: Ja men du la ju Clara jätte tidigt idag. Och eftersom jag vaknade redan 12:30 var jag helt slut vid läggedags klockan 19 och orkade inte busa mina vanliga 2 timmar. Så nu har de fått för sig att jag alltid ska lägga mig vid 11 de dagar jag är hemma. Yeah right, vi får väl se vad jag tycker om det...

Syster-mys i soffan, jag i min nya bus-min.