torsdag 31 december 2009

Vem vann egentligen??

I vanlig ordning tok-busade jag när det var dags för middagssömnen. Och döm om min förvåning när de plötsligt gav upp och bar ner mig, tänk att jag vann tillsist. Fast de såg rätt nöjda ut och efter att ha klurat länge och väl kände jag mig rätt lurad faktiskt. Jag misstänker att de lagt till med taktik för att jag ska vara jätte trött ikväll och inte orka busa. Och tänka sig, jag föll som en fura 18:40.

Faster och hennes sambo skulle egentligen hit men de blev sjuka i sista sekunden, väldigt synd men samtidigt verkar mamma och pappa slitna nog som det är och det kanske kan vara skönt för dem med en lugn kväll när jag nu för en gång skull inte busar. Nu ska de gottegrisarna öppna en gula änkan och njuta av pilgrimsmusslor på jordärtkockspuré, varmrökt lax med scampi-risotto och färska sparris och avsluta med creme brulee. Behöver jag säga att jag är glad att slippa det? Nä, tacka vare vet jag makaroner, köttbullar och rödbetssallad. Det kallar jag nyårssupé! Och syrran får nöja sig med latte i vanlig ordning.

Gott Nytt År önskar vi er alla!!!

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

ja, men latte är det inget fel på. Mamma tyckte att maten lät kanon god, själv åt hon gratinerade kräftor, inbakad oxfile och tiramisu.

Gott nytt år på er med!