lördag 2 januari 2010

Granland

Mamma tyckte granen såg så ledsen ut idag, så vi bestämde oss för att han skulle få åka hem till Granland till alla sina kompisar. Jag hade ju inget intresse att klä granen men oj så roligt det var att äntligen få dra ner alla kulorna, och dessutom få beröm för att jag hjälpte till!!

Gäller att vara försiktig så att man inte sticker sig...


Och sen skulle de radas upp här...


Innan mamma viste ordet om det hade jag plockat fram dammsugaren och börjat röja efter att pappa burit ut granen. Mamma flinade gott åt att jag tagit av munstycket för att lättare få upp barret. Det kom jag på helt själv... eller ja, jag har väl spanat in pappa.


Kolla in barren!


Lilly såg till att bygga muskler under tiden inför nästa år så att hon kan hjälpa till då.


Och ikväll åt vi min favoriträtt, Farbror Torstens. Jag tryckte i mig så att det stod härliga till. Och lite Lady och Lufsen-stuk fick det ju oxå bli.


Busigaste frillan i byn låg Lilly inne med idag...


Nu när morfar visat hur kul det är att rida på axlarna så ska jag ju göra det jämt :-)

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Så duktig du är, och vilken koll på dammsugaren du har! Hoppas att vi ses i eftermiddag!

Hannes & Linn sa...

gillar verkligen Lillys frissa :)