lördag 30 januari 2010

Kalas hos Filippa

Idag var det kalas hos Filippa som fyller 2 år imorgon. Direkt när mamma sa att hon och jag skulle gå på kalas rusade jag ut i grovköket och letade upp mina skor. Mamma fick förklara för mig att jag först skulle sova middag, SEN skulle vi dit. Det krävdes en hel del övertalning innan jag gick med på att sova. Jag menar, tänk om hon sticker utan mig?!
Men nä då, jag fick hänga med. Och jag blev sååå glad när jag fick ha min fina kjol på mig igen.

Det var jag och 6 andra barn och oj så fint Filippas mamma hade dukat. Vi hade ett helt eget bord, med partyhattar och allt.


Så fort jag såg bordet rusade jag dit och satte mig. Gäller att ta en bra plats med utsikt. Men vi skulle först 'mingla' lite så jag fick snällt resa mig upp och leka en stund med de andra barnen.

När fikan väl kom fram var jag inte sen att sätta mig. En JÄTTE GOD glasstårta med gelehallon, chokladfingrar, maränger och kakor på. Som jag stoppade i mig. En efter en gav de andra barnen upp tills bara jag och Agnes satt och mumsade. Sen blev Agnes mätt men jag bara fortsatte äta. Tryckte i mig några chokladbollar också. Fiskedamm blev det minsann sen och det där kan jag nu så jag knuffade mig förbi de andra barnen, här skulle fiskas. Gottepåse blev fångsten... men nu när jag tänker efter så försvann den nästan direkt, undra var den tog vägen *funderar*.


Tusen tack Filipipa för ett jätte roligt kalas. Jag kommer nästa år oxå! *KRAMAR*

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

HAHAHAHA, leka? knappast!, här finns ju käk :-D Ni ser ut att ha haft det supermysigt!