måndag 4 januari 2010

Grattis farmor!

Imorse (av alla dagar) valde jag att ta ut en rejäl sovmorgon. Kan det ha att göra med att jag höll pappa vaken från midnatt till 03? Hur som helst, vi skulle tydligen käka frulle hos farmor och farfar redan kl 09, så när klockan var 08:45 fick mamma vackert gå in och väcka mig. Jag satte mig trumpet upp i sängen och blängde på henne, men då tecknade hon att vi skulle åka hem till farmor. Jag sken upp som solen direkt och utbröt ett högt och glatt JAAAA!!! Studsade ur sängen och sen var det som om jag hade en raket i rumpan.

När jag överlämnat blommorna till farmor kom vi in i köket och såg en gigantisk frukost uppdukad. Jag fick massor på min talrik och åt kaske 2 tuggor på ett ägg och sen var jag nöjd. Sen var det 7 sorters kakor och jag skulle minsann ta en mustugga på varenda sort, men nöjde mig tillsist med lite russin. Man får ju tänka GI, inte sant? ;-)


Tack för smaskig frulle, kak-kalas och allt bus, och grattis än en gång farmor!

Inga kommentarer: