onsdag 23 december 2009

Operation sömn - uppdatering

Ja, de envisas ju fortfarande med att jag inte ska få nån välling på nätterna.
Igår åt jag nöjt min flarra vid 19-tiden och somnade strax efter som en stock. Vaknade först 01 och mamma plockade upp mig för lite ryggkli i fotöljen. Blev snabbt rastlös så en 100ml flaska erbjöds, som jag nekade till (!). Satt en stund hos mamma och mös till det att jag kom på att man ju kunde se på Babblarna (http://www.babblarna.se/) på datorn (det är min nya favorit, speciellt deras musikvideo). Så jag pinnade bort till mammas arbetsstol och förklarade högt och tydligt vad jag ansåg att vi nu skulle göra. Men mamma den surmoppen var inte alls med på den idén, och satt kvar i fotöljen. Så där satt vi och blängde surt på varandra i mörkret på varsin stol. Sen insåg jag att mamma satt med det gosiga tjocka täcket, så det var ju bara till att ge upp och krypa upp i hennes famn och dra täcket om oss. Efter en stund började jag lappa till mamma på kinderna (jo men ibland får man ju bara lust att ge mamma en örfil eller två) och då åkte jag väl in i en väldans fart i sängen.

Tja, lika bra det tänkte jag, la mig tillrätta nöjt och somnade om och sov resten av natten. Mamma vet inte riktigt om hon ska se natten som ett framsteg eller bakslag. Tydligen tycker hon inte att det är så ball med lavetter mitt i natten.

Inte ville jag ha välling imorse heller, så den här dagen kan bli intressant. Mamma hoppas att jag äter massor till lunch på dagis!

1 kommentar:

Tokiga jag sa...

hahaha som jag skratta åt smällarna, så gör elle med! från ingenstans! tycker våra tjejer är rätt lika och följer varandra bra med bus och utveckling