fredag 11 december 2009

Lusse-firande

Idag hade vi lusse-firande på dagis och jag tror att mamma och pappa var lika spända som mig. Vi skulle vara ute så det vara bara att dra på sig lusse-klänningen över overallen också lite glitter på mössan, sen var jag färdig. Mamma och pappa stod spänt och väntade på oss där ute.

Jag tyckte det var jätte kul att sjunga och teckna till sångerna, och det var väldigt spännande att så många vuxna stod ute på gården och tittade på. Jag skrattade mest hela tiden :-) Efter sångerna så fick vi busa av oss ordentligt medans di gamle tog lotter, drack glögg och käkade pepparkakor. Pappa var först framme i lotteriet, tog 10 lotter och fick 4 vinster. Han nästan rensade vinst-bordet, att man alltid ska behöva skämmas över dem.





2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Åh, så fin du är som tärna (också)! Här sitter man och gråter så rörd jag blir...

Hannes & Linn sa...

Sååå söt!