söndag 27 december 2009

Var det inte semester???

Amen vad är det för fel på mamma och pappa??

Här har man, efter hårt arbete på dagis, äntligen fått sin välförtjänta 2-veckors semester med allt vad det bör innebära och där inkluderar jag sovmornar! Men neeeeej då, här dras man upp 9:30 ur sin djupa dvala för att åka land och rike runt och hälsa på folk. Ja, jag gillar verkligen min säng, bara vetskapen om att jag själv kan ta mig ur gör att jag gärna somnar om om stund extra. middags-sömnen tenderar att bli 3 timmar långa, gott att päsa. Mamma önskar att Lilly hade samma ro, Lilly är utnämnd till Queen of powernaps. Fast ibland har jag lite svårt att komma till ro på lunchtid och döm om min förvåning när jag blev utvisade till min gamla säng som nu står i Lillys rum... det där hade jag ju inte riktigt räknat med.

I lördags var mormor & morfar, morbror Johan, Åsa och kusinerna Elias och Kajsa på fest hos oss. Som vi busade!! Och tomten hade minsann varit på besök tidigare och lagt klappar under granen igen. Rackarens att jag sov när han kom :-(

Här är jag och kusinerna


Morfar är allt bra tokig


Och eftersom kusinerna var på besök och det var godis-lördag för deras del så hade mamma även fixat en LITEN påse till mig. Jag fick 3 bitar varav 2 av bitarna var itu dragna till flera småbitar. Åhhhh så spännande det var. Man fick in hela armen i påsen innan man fick tag i godiset. Kusinerna är veteraner inom det här området och sparade några bitar men det konceptet fattade ju inte jag. Drog i mig alla bitar på noll-tiden medans jag delade ut slängkyssar till höger och vänster (gäller ju att visa uppskattningen) men när jag upptäckte att godiset var slut blev det ett väldans tjat på mig. Meeer, meeeer, meeer bad jag. Och när jag tog till med tårar så gav tillsist kusinerna mig varsin bit från deras påsar. Hygglo!



I julklapp av mormor och morfar fick jag en juniorstol. Stora flickor som sover i stora sängar får ju ha stora stolar :-D

Inga kommentarer: