torsdag 24 december 2009

Ho ho ho sa han med skägget...

Tänka sig, idag kom den där tomten som alla pratat så himla mycket om. Han hade tydligen varit hemma hos oss inatt och lagt ett par klappar till mig och Lilly som vi fick öppna imorse, men sen hemma hos farmor och farfar så ringde han på dörren helt plötsligt. Och med klappar han hade. Hela trappuppgångne var ju full av klappar som inte fick plats i hans säck. Jag var inte det minsta rädd för tomten utan visade honom in i rummet där vi satt.


Tomten fick minsann en kram oxå mitt i julklappsutdelningen, gäller ju att visa sin uppskattning så att han inte får för sig att lämna innan jobbet är färdigt liksom.

Tomten gjorde tydligen en liten miss i att ge mig den absolut roligaste julklappen först, en gitarr. Sen var jag ju inte det minsta intresserad av några andra klappar. Det var pappa och tomten som fick öppna resten av klapparna medans jag lirade och sjöng för mamma och faster.




Men så synd det var om farfar, han missade ju tomten helt för att han var ute och köpte tidningen eller nått. Och tur för tomten var nog det, för om farfar hade sett när tomten pussade farmor så hade det nog varit väldans synd om tomten tror jag. Lite fräck tomte faktiskt...

Glitter-pinne, det är vad jag är!


Som jag kan päsa framför TVn i den här


Och Lillisen kan päsa i den här


Jag lyckades hålla mig vaken ända tills dess att vi åkte hem vid 21:30, och det var minsann inte dåligt med tanke på att jag vägrade sova middag. Det var ju det där med att man kunde ta sig ner från sängen själv...

Tack farmor och farfar för en jätte trevlig julafton med massa god mat och tomtebesök med jätte fina paketer.


Inga kommentarer: