tisdag 22 december 2009

BVC, mormor & morfar

Idag var det faktiskt riktigt synd om Lilly!

Hon hängde med mamma till bvc, glad i hågen och lyckligt ovetande om vad som skulle ske. Hon tyckte livet lekte i allmänhet och såg framemot en tur till Höganäs efter besöket på bvc.

Vägning (5730 g) och mätning (61 cm) skedde (hade alltså gått upp 570 g och växt 2 cm) och hon låg och log mot alla i rummet som Lilly ju brukar göra, glad prick som syrran är. Helt plötsligt, utan någon som helst förvarning körde de in 2 sprutor (!!!!) samtidigt i benen på henne. Kan ni fatta vilket vrål som kom ur henne???? Det var nästan så att taket lyfte enligt mamma. Lilly blev lika röd i ansiktet som tomtens dräkt och var otröstlig i säkert 2 minuter. När hon väl hämtat sig gav hon bvc-tanten en blick fylld av hot och avsky. Den tanten lär ju inte få besök av tomten i år, så elak som hon är. Och nä, hon lär ju inte få några fler leenden av Lillisen, det svär jag min lilltå på.

Vilken tur att de skulle hem till mormor och morfar direkt efter. Lillisen gillar ju att åka bil så hon somnade tydligen nästan så fort bilen började rulla. Så det blev lunch 'with a view' i Höganäs och Lilly var i sitt esse. Sen passade de Lillisen för första gången medans mamma sprang ner och tokshoppade för en massa presentkort på Barngarderoben. När Lillisen gnällde lite hade morfar tagit med henne in till datorn där han satt och jobbade, och då hade hon blivit helnöjd... ännu en datanörd i familjen tydligen *suck*. Tack för lunchen idag hälsar mamma och Lillisen :-)

Päs-stund med morfar

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

nu får jag allt passa mig för snart är Lilly ikapp mig, i alla fall längdmässigt:)
Ja, hemska sprutor, själv slutade jag inte skrika förrän vi lämnat byggnaden:(

Sixten & Majken sa...

Stackars lilla tösen, man känner ju sig som en skurk som låter dem sticka i våra barn så... Härligt att du fick shoppa på egen hand idag!