torsdag 17 december 2009

Sovmorgon och snöbus

Oj oj oj så trötta vi tjejer var imorse; jag, mamma och Lilly. Vi sov ända till 08:45 och mamma kunde inte tro sina ögon när hon tittade på klockan. Vad hade de egentligen i den där sista vällingen kan man undra?!

Farmor och farfar knackade på dörren 9:30 och frågade om jag ville leka. OM jag ville?! Det kunde de tro. Först fick de ju komma in så att vi fick dansa av oss lite. De var lika danssugna som mig tydligen, och sen pekade de på snön och undrade om vi inte skulle gå ut. Och det var ju klart att vi skulle! Det var jätte kul, men väldigt kallt så vi kom in efter en timme igen. Jag blev lite lissen i ögat för jag frös så om händerna (jag får tydligen skylla mig själv eftersom jag slet av vantarna stup i kvarten) men blev snabbt glad igen där inne.

Nya ord som mamma kan lägga till i listan:
paprika, gurka, apelsin, juice, tack så mycket, var så god, tomat, ketchup, cykel, tre, hatt, kaka, spagetti, is, pizza.
För att inte vara så intresserad av mat har jag minsann lärt mig många ord av just den varan.

1 kommentar:

Mamma Miriam sa...

Tänkte att det kanske var dags att kommentera lite. Har varit inne och tjuvläst nu ett tag och så såg jag er bild på hd.se idag, så jag tyckte det var dags att erkänna mitt spioneri. Kul att du bloggar. Jag har också en, om du är intresserad. Den är dock privat, men om du mailar mig kan jag bjuda in dig. miriamgjones@yahoo.com

Kram,
Miriam