onsdag 23 december 2009

Säng och snuttisar

Idag har jag fått en stoooor säng :-D Jag tyckte den var riktigt skön och det var riktigt mysigt när jag skulle gå och lägga mig för då fick jag min flarra i sängen och mamma låg bredvid. Men när mamma kliat färdigt på min rygg och sagt natti-natti så insåg jag ju deras fatala misstag: Jag kan ju ta mig ur den här sängen själv!!! Har ni sett kor som blir utsläppta på grönbete efter en lång och kall vinter? I samma fart spurtade jag ut ur mitt rum i ett glädje-tjut. Men lyckan var väldigt kortvarit för mamma stod redo och fångade upp mig innan jag ens hann till andra sidan rummet och hepp så låg jag i sängen igen.

Här får jag se min säng





Och efter nån timme såg det ut så här (tänk att pappa hade förutsett detta och lagt en liten madrass redo att fånga mig)


Och efter ytterliggare nån timme låg jag helt på golvet. Så han gjorde en uppförsbacke av lite handdukar under min madrass, men efter nån timme låg jag där nere igen.

Mamma har äntligen insett att det får vara slutnorpat av mina snuttisar till Lilly. Jag kan inte förstå vad det var som gjorde att de trodde att jag ville dela med mig av dem?! Så nu har mamma inhandlat tyg och ikväll fick hon låna farmors symaskin. De som kände mamma när hon var ung (för hon är ju last-gammal nu!) vet att hon blev utslängd från syslöjden nästan varje gång, och att till och med raksöm är överkurs för henne. Hos oss är det annars pappa som är den som sitter på sykunskaperna. Han sydde alla sina gardiner till sin förra lägenhet till exempel. Mamma använde kirurgtejp till sin enda gardarin i hennes gamla lägenhet för att slippa sy. Men hon var bestämd. Snuttefiltar skulle hon sy till syrran. Och jodå, hon sydde en 8 stycken innan pappa tog över *ler*.

Jag och farfar övervakar jobbet så att hon inte slarvar


medans farmor och Lilly chillar


Jag veeeet att man inte får röra...


...meeeen det struntar jag i!

Inga kommentarer: