måndag 7 december 2009

Dop och siktkissning

Igår var det dop för Lilly och jisses så svårt det är att sitta still i en kyrka. Mamma, pappa och farmor var ju framme med Lilly så farfar fick hålla koll på mig och ja, han fick motion han hehe.
Lilly var fromm som ett lamm under dopet och yppade inte ett ljud, inte ens när den där konstiga gubben i vit rock plötsligt började tvätta hennes hår. Fast Lilly gillar ju att bada förstås.

Efter dopet gick vi in i församlingshemmet och käkade. Vi barn fick stooora köttbullemackor och de andra smaskade på nått annat. Underhållning blev det oxå, jag lirade på pianot. Ibland kom Olivia och kusin Kajsa och hjälpte mig. Ibland fick vi pause, tydligen behövde gamlingarnas öron vila eller vad det nu var som mamma yrade om men det tog inte lång tid förren vi satt där igen.

Något annat stort som hänt i dag är att jag gått på pottan för första gången. Efter badet när mamma torkade mig så drog jag fram pottan till badkaret. Sen ställde jag mig gränsle över pottan och stod upp och kissade rakt ner i pottan. Mamma mumlade att jag inte var en sitt-kissare utan en sikt-kissare. Mycket beröm blev det hur som helst, roligast av allt var det ändå att vinka hejdå till allt kiss när mamma hällde det i toaletten.

Inga kommentarer: