onsdag 30 juni 2010

Cykel-premiär

Idag när jag kom hem från dagis var morfar och gammelfarmor på besök. Kul tyckte jag, för det innebar så klart att en smaskig kaka väntade. Uppvisade min Wipeout-lek och gammelfarmor var mycket imponerad.

Mamma bestämde sig för att Lilly skulle få sin allra första cykeltur idag och Lilly var ju så där road av cykelhjälmen. Men när hon väl sattes i stolen och mamma började trampa blev det tyst. Och efter en 5 minuter hörde mamma hur Lilly började sjunga lite där bak så hon fick väl ta det som ett bra tecken. När de rattade in på gården blev jag ju överraskad av att Lilly satt på min cykelstol med min hjälm. Hallå där liksom! 3 minuter senare fick därför mamma cykla byn runt igen, denna gången med mig där bak. Nån rättvisa får det väl ändå vara?

Lilly tyckte uppenbarligen att hjälmen behövde ytterliggare ett spänn-moment... Better safe then sorry!


Ikväll blev det badpremiär i badkaret för mig och syrran, samtidigt. Det började med att jag absolut inte ville bada och det var ju ok tyckte mamma och pappa. Lilly däremot var ju mer än ivrig att få komma i, och så fort hon var i... ja då ville ju jag oxå i. Det blev lite vilt och de fick väl rädda Lilly både en och två gånger men vi var väldigt nöjda bägge två med bad-konceptet faktiskt.

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Hahahah, vilken härlig bild på Lilly! Ja, det där med att de små ska göra som vi gör, kommer ta lång tid för mig att acceptera!

Hannes & Linn sa...

oj, det verkade spännande att få åka cykel! Jag förstår ju att Clara också ville hänga med en runda när hon såg att Lilly fick åka.
Kram Hannes