fredag 11 juni 2010

Bakdags och stå-uppare

Idag när jag kom hem från dagis mötte mamma mig i hallen och bad mig direkt om hjälp. Hon skulle baka Kärleksmums och frågade om jag inte kunde hjälpa henne, och det kunde jag visst göra. Behöver mamsen hjälp ska jag inte neka henne det. Tänk vilken tur för henne att jag kom just då!



Vi mätte upp socker, mjöl, ägg och en massa andra saker. Jag fick hjälpa mamma att räkna så att måtten blev rätt, vad skulle hon gjort utan mig? Sen vispade vi med elvispen och jag fick hålla den, spännande. Jag fick bli förste skål-slickare och det var ju inte det sämsta jobbet direkt. Fick även provsmaka chokladen för att se om den var ok att stoppa i kakan, och den dög bra.



Precis när vi bakat färdigt kom mormor och morfar på besök. Så det blev fika, men jag föredrog att kränga Viken-tomater som de hade med sig över kakan. Lilly-tjejen var dessvärre inte på sitt bästa humör och var lite svår-charmad.

Lilly har nu i ett par dagar dragit upp sig på knä när hon fått hålla mamma i händerna. Ikväll gick hon vidare till nästa steg genom att kravla sig bort till TV-bänken, dra sig upp på knä för att sedan ställa sig upp, helt av egen maskin. DUKTIGT SYRRAN!



Nu kan vi dansa tillsammans framför TVn :-)

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

Clara, du kommer att bli en hajare på att baka kakor du!
Visst är det kul att kunna resa sig helt själv Lilly och framförallt vid tv-bänken:)
Kram Hannes