lördag 26 juni 2010

Ett par dagar sedan sist...

Glad midsommar på er vill vi först passa på att säga :-)
Var ju ett tag sedan jag skrev här inne sist så jag får sammanfatta ett par dagars bilder här och nu. Veckan som varit har varit full av händelser och brist på sömn... därav även brist på energi att skriva här. Sorry!

Onsdag 23/6:
Var det ju kanonfint väder när jag och pappa dundrade in vid 15-tiden så vi begav oss snabbt ut till en ny favoritlekplats där jag får utlopp för alla mina klätterkunskaper.




Torsdag 24/6
Skulle de ha midsommarfirande på dagis och de ville så klart att även jag skulle vara med där fast det är min 'lediga dag'. Så mamma och Lilly släppte av mig vid 9:30 och hämtade upp mig vid 11-tiden. Då hade vi hunnit klä midsommarstången och dansat runt den. När mamma kom in för att hämta mig var jag iväg och fick jag min blöja bytt så då pratade hon med en annan av mina fröknar som berättade att jag minsann kunde ett nytt ord: Sprit. Mamma höll på att sätta i halsen men hämtade sig snabbt och försökte skämtsamt säga att så här i midsommartider var det väl rätt ord att lära sig. Just då kom jag utspringandes med händerna kupade under näsan och utropade SPRIT och sen slickade jag mina händer. Mamma drog en lättnads suck när hon insåg att det ju var handsprit som fröknen menade men blev samtidigt lite oroad över det faktum att jag verkade så intresserad av att slicka i mig spriten.
Jag ville så klart visa mamma vårt mästerverk och drog ut henne i trädgården för att beskåda majstången. Fick ju samtidigt visa upp hur man dansade runt den.





Fredag 25/6
Igår var det midsommar afton och förmiddagen var relativt lugn. Jag och mamma cyklade iväg till affären för att handla glass till jordgubbarna när mamma insåg att jag så klart förväntade en glass att äta där och då. Sagt och gjort, det blev en blåbärsstrut till mig när klockan var 9. Är det midsommar så är det tyckte väl mamma. Gick och la mig för att sova middag och allt var frid och fröjd, men vaknade vid 13-tiden till ett smärre kaos. Hela huset var fullt av folk och långbord var dukat ute i trädgården. Det var bara att trycka i sig lite köttbullar, en himla massa potatis och 2 glassar.

Lilly välsignar middagen för oss


Sen begav vi oss iväg för att dansa kring midsommarstången. Vi hann dansa 2 låtar och sen var firandet färdigt, lite snopet för vi hade ju laddat för att dansa massor ju men så är det när man är lite sen på't. Jag tyckte i alla fall att de danserna var jätte kul och imponerade på mamma och pappa när jag visade hur duktig jag var på raketen. Sen drog jag med mamma bort till högtalarna precis vid majstången och där rockade vi järnet, jag, mamma och Lilly.

Tillbaka i trädgården var det bara att njuta av det fina vädret och ett gigantiskt lass med jordgubbar, och jisses med gubbar och glass jag krängde!


Jag showade och var på bästa festhumör och Lilly var relativt nöjd hon med. Så nöjd man nu kan vara när man inte vill ligga i gräset, inte får sitta i sandlådan och måste hålla sig till filten på trädäcket för att undvika spinkar i händer och knä. Det blev mycket gunga för Lillys del igår men hon verkade fullt nöjd med det upplägget.


Jag lekte mest i sandlådan hela tiden, en bra investering kunde mamma och pappa konstatera.


Ett familjefoto på vår allra första midsommar ihop skulle minsann oxå tas, och jag stal showen när jag i bästa skolfotoanda krokade arm med Lilly inför fotograferingen. Supersött tyckte tydligen mamma och pappa.

Gästerna drog hem strax efter midnatt och då hade de suttit ute hela dagen fram tills dess. Vilket fantastiskt väder vi haft!
Och jag får ju passa på att gratta världens bästa farfar på sin födelsedag, tänk att fylla år på självaste midsommarafton!! Grattis grattis!

Lördag 26/6:
Idag åkte vi hem och firade lite midsommar hos farmor och farfar. Massor med gott på bordet men jag sparade mig eftersom jag visste att det nalkades godsaker. Ett berg av glass, jordgubbar och hallon satte jag i mig innan jag gick loss på kakfatet och lämnade bitmärken på 5 dammsugare, x antal chokladbitar och ett par andra kakor. Jag var i djup sockertrans där ett tag men slocknade så fort jag kom hem och träffade min egen kudde.
Innan jag avslutar detta rekordlånga inlägg vill jag be syrran om ursäkt för alla blåmärken jag gett henne. Det var inte schysst att klämma ditt finger i cd-spelaren så att nagelbandet började blöda och kanske inte heller rent spelat av mig när jag strax därefter dängde min gitarr i huvudet på dig. Jag ska vara lite snällare imorgon, jag lovar!

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Vilka härliga dagar ni har haft! Så fina ni är på familjefotot! Hoppas vi ses snart. Kram