söndag 6 juni 2010

Hannes-besök

Idag träffades äntligen Lilly och Hannes igen (det skiljer bara en dag mellan dem, Lilly är äldst). Sist var de ju rätt så små (2-3 månader gamla kanske) och det har ju hänt massor sedan sist. Jag sov mig igenom fikan, men vaknade lagom tills dess att en chokladpudding hamnade på bordet. Tänk vilken tur att jag vaknade just då.

Hannes är en rackare på att ta sig fram, han kryper på alla fyra och har en massa annat fuffens för sig med sina ben. Mamma försökte få Lilly att dra lite lärdommar av honom, men Lilly hajjade nog inte riktigt... eller så valde hon helt enkelt att ignorera mamma i vanlig ordning. Hur som helst tyckte vi alla att det var riktigt kul att ses igen, och vi drar nog upp till Stenkullen nästa gång för att hälsa på!



Ikväll bjöd vi hem farfar på grillning eftersom farmor är ute och reser. Han hade med sig bandy-klubbor och sågade till en så att den blev lagom stor till mig. Så det har blivit mycket aktivitet ute i trädgården idag. Och eftersom värmen har varit ett faktum idag så åkte vattenspridaren fram så att jag kunde svalka mig och jag tyckte det var roligt, om än lite läskigt.





1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

tack för besöket och lånet av alla leksaker! Hoppas vi ses här i Stenkullen snart!!!
Kram Hannes