måndag 7 juni 2010

Utflykt i ösregn

Egentligen skulle jag inte vara på dagis idag, men eftersom det var utflyktsdag så var det ju en självklarhet att även jag skulle hänga på. Det var ju inte det bästa väder som erbjöds imorse, men jag tycker ju att det är superkul att vara ute i regnet så ni kan tro att jag blev glad när mamma berättade att jag skulle få ha på mig mina gummistövlar. WOW liksom!

Blir lika glad varje gång jag får använda min ryggsäck.


När mamma och Lilly kom och hämtade mig strax efter 13 hade bussen precis släppt av oss så vi stod alla i hallen och hade precis fått av oss ytterkläderna. SÅÅÅÅ kul jag hade haft, och SÅÅÅÅ spännande att åka buss med polarna. Och SÅÅÅÅ blöt jag var, både jeansen och tröjan. Så innan vi satte oss i bilen blev det att ta fram extrakläderna. Det hade regnat hela tiden vi varit i Ängelholms Hembygdsgård men det hade så klart inte hindrat oss från att ha superkul.

Jag tog en powernap i bilen, för så fort vi parkerat gick vi 2 hus bort för att fika hos Ida, hennes bebissyrra Maja och deras mamma Sandra. Jag och Lilly blev ju helt lyriska så fort vi kom in, för där i hallen på en sorts katt-pidestal låg Gizmo, deras katt. Men han låg och sov så mamma tyckte att vi gott kunde lämna honom i fred, fast vi kikade lite på honom i alla fall. Jag och Ida lekte lite försiktigt, detta är ju första gången som vi träffas så här inomhus så det gäller ju att vara lite avvaktande, men smarrig fika mumsade vi på. Tack tack säger vi för en mycket trevlig eftermiddag.

Inga kommentarer: