torsdag 3 juni 2010

Tjejmiddag ute och Lilly vinkar

Idag har pappa varit ute och rest, så istället för att vi tjejer skulle sitta ensamma och häcka vid middagsbordet beslöt mamma sig för att vi skulle gå ut och käka på närmaste pizzeria. Hon gjorde det med en viss malande känsla i magen för det här kunde ju faktiskt urarta väldigt snabbt och leda till en rätt jobbig situation.

Men oj oj oj som jag och Lilly skötte oss. Vi svassade in med syskonvagnen (nä, man kan inte svassa med den trucken men vi kan väl låtsas för en stund?) och slog oss ner vid ett hörnbord. Lilly åkte upp i en barnstol och jag intog så klart en vuxenstol. Medans mamma gick iväg och beställde till oss passade jag och Lilly på att ha en av våra ljusa stunder där vi busar på bästa sätt med mycket skratt. Jag satt och ritade fram tills dess att pizzan kom och sen gick det i en rasande fart för mig och mamma.


Jag åt (och jag ljuger inte nu!) halva mammas pizza och lapade vitlökssåsen ur plastbyttan så jag hade sås i pannan. Det var sista gången jag får dela pizza med mamma tydligen, det får helt enkelt bli barnpizza för min del hädanefter!


Lilly var fullt upptagen med att spana in baren och den gigantiska TVn att hon inte ens märkte att mamma lyckats proppa i henne en halv burk barnmat vilket var rekord för Lilly.

Så nu har vi visat mamma att vi visst kan gå på restaurang, undra när hon tar oss till Gastro....

Och så klart måste jag ju berätta att Lilly nu vinkar. Hon sträcker fram handen och riktigt böjer på fingrarna om och om igen och utbryter ett heeeeej när hon gör det. Mamma ska så klart försöka fånga det på film snarast möjligt.

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

WOW! Hatten av till mamma som gav sig på restaurangbesök ensam med er! Duktiga tjejer ni var som skötte er!

Tokiga jag sa...

OJOJOJ vad imponerad jag blir! *stående applåder* Titta man kan om man vill, man måste bara VÅGA! skönt att det gick bra, haha hur tog han det i pizzerian de när du kom in med dem? när vi skulle käka på kinaresturang jag o ungarna, såg den lille kinesen rent olycklig ut när jag kom in med syskonvagnen helt själv! HAHAHA hans min är oslagbar! Fan va stolt jag blir över dig hanna, riktigt grymt gjort! Erkänn visst steg pulsen en aning precis innan ni steg in? ;-)