söndag 27 juni 2010

Sol och bad

Imorse vaknade jag och Lilly strax efter 06 så mamma steg upp och gick först in till mig. Bara de senaste dagarna så har jag börjat leka massor med Lilly, och framför allt blir jag superglad på mornarna när jag ser henne. I vanliga fall brukar hon ligga och leka på golvet i mitt rum medans mamma försöker skaka liv i mig och så fort jag har kommit till ett någerlunda medvetande så kikar jag ner på golvet och ropar i ren och skär glädje LILLIJA (mitt smeknamn på henne) när jag får syn på henne. Idag låg hon inte på golvet och jisses vilken fart jag fick. Jag bokstavligen talat stormade in i hennes rum samtidigt som jag började ropa på henne och ni kan tro att hon blev glad att få se mig. Så mamma la ner syrran på golvet och vi började leka direkt. Mamma såg överlycklig ut när vi busade runt helt ensamma och kiknade av skratt i säkert 2o min.



Lagom tills dess att pappa vaknat och Lilly haft sin förmiddagslur var picknicken färdig och vagnen packad, här skulle det dras till stranden för första gången i år. Och det blev minsann riktigt härligt. Jag badade, eller ja... det var väl mer ett högst ofrivilligt dopp för jag tappade balansen men så har jag gjort det. Check! Mamma doppade sig oxå och ljög ihop någon historia om att det var uppfriskande.

Pastasallad på stranden, höjdare! Jag käkade 4 portioner.


Väl hemma igen blev det en tupplur för både mig och Lilly och sen var det ut i trädgården och bus i poolen som pappa fixat fram. Jag var först väldigt skeptisk och valde att sitta i mammas knä och på det viset vara ovanför vattenytan.


Men sakta men säkert blev det roligare och roligare och tillsist busade jag själv i den.
Vilken höjdar-dag, men mamma kommer nog dock att sova mindre bra för hon är tokröd på ryggen. Amatör!

1 kommentar:

Tokiga jag sa...

naaw va mysigt, det med o gnugga panna gör mina också. Nu ska du få se hur mycket dem kommer till att börja leka mer o mer för varje dag. Nu kan jag börja känna att FAN va skönt att man har fått barnen tätt för dem har verkligen börjat dra nytta av varandra. NU kommer du snart känna så också vänta bara