tisdag 29 juni 2010

Fika hos Filippa

I förmiddags fick mamma och Lilly besök av Maria och hennes lilla Linnéa. Det blev frukost ute i trädgården och syrran och Linnéa smaskade på hallon, jordgubbar och melon så det stod härliga till. Linnéa verkade tycka det var smaskens medans Lilly körde vidare på sin matvägran. Är det värmen eller är det tand på gång undrar mamma...



Efter dagis så cyklade jag och mamma hem till Filippa på fika. Det blev glass, chokladsås OCH strössel, mums! Filippas hund Wilma gjorde oss sällskap vilket jag så klart tyckte var extra spännande. Helt plötsligt snodde hunden Filippas Digestive-paket och då blev jag minsann rejält förbannad och skällde på hunden. AJ AJ fick han höra så det ekade i hela byn.


Det var ju så himla varmt ute så vi drog in till Filippas rum och alla hennes leksaker. Det gick först jätte bra och vi lekte så fint, men sen kom doktorslådan fram och då var vi inte längre så speciellt överens. Vem skulle egentligen ha sprutan?? Många tårar, ett par dragkamper och en hel del medlandes så vann jag den kampen och sen började vi om med stetoskopet.... ja ni fattar.

Väl hemma hade pappa och Lilly lagat spagetti och köttfärssås och det var inte fy skam. Som jag tryckte i mig spagetti.




Pappa berättade förresten för mamma att en av fröknarna på den stora avdelningen (där vi varit idag) var lite tårögd när hon berättade för pappa att jag är så himla väluppfostrad och ALLTID säger tack när jag får något. Det tyckte mamma och pappa om att höra :-)

Inga kommentarer: