tisdag 15 juni 2010

Dagis-pott-premiär

Idag när mamma och Lilly hämtade mig på dagis frågade Eva mig om jag inte skulle berätta för mamma vad jag hade gjort för speciellt idag. Jag hoppade direkt av gunghästen och sa 'issa' med världens största leende, och sen sa jag 'uktig!' Japp, jag hade minsann kissat för allra första gången i pottan på dagis, så jag var mycket duktig! :-D Eva berättade för mamma att de satt mig på pottan varje dag efter det att jag sovit middag och idag hade det skvalat till som bara den. Hela jag lös upp när mamma fick höra detta och mamma blev JÄTTE GLAD och jag fick massor med beröm. I like!

Eftersom pappa är ute med jobbet ikväll så var det oss tjejer resten av eftermiddagen och kvällen. Lilly var helt slut 17:30 efter att ha tryckt i sig massor med mat plus en flarra så hon slocknade och sov till 19. Själv hjälpte jag mamma att laga köttbullar och pastaskruvar och efter det mös vi till det med popcorn och Bollibompa. Jag tyckte allt vi hade det mysigt bara hon och jag för jag gav mamma massor med pussar och kramar och kröp upp och gosade allt jag kunde. Tja, hon duger ju fint när inte pappa är hemma och Lilly inte är i krokarna ;-)

Lilly somnade om vid 19:30 och sen låg jag och mamma och mös en 45 min innan jag oxå somnade, vilket var ett klart godkänt avslut på tjejkvällen.

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

låter som ni hade en kanon mysig kväll! Mys med mamma är alltid rätt:)

Sixten & Majken sa...

Härligt Clara! Så duktig du är!