fredag 4 juni 2010

Oh Boy! Vilket vackert väder...

Tjohooo vilket fint väder vi haft idag, ikväll har hela familjen varit ute och njutit i trädgården till sena kvällen.

Men först får jag ju berätta att mamma och pappa varit på utvecklingsamtal och uppföljning av åtgärdsprogrammet. Mamma och pappa körde i vanlig ordning good cop/bad cop på mötet vilket innebar att mamma ilsknade till ett par gånger och blev mörk i blicken, medans pappa var den snälle. Men när det kom till utvecklingssamtalet blev det destu roligare för då fick de höra om allt mitt bus (jodå, lite busig är jag allt) till hur impade de bland annat var över att jag själv fixade fingervantarna redan i vintras.

Och lagom tills deras möte var färdigt hade jag vaknat och precis hunnit ut på gården för att busa, ni kan tro att jag blev glad över att se hela familjen komma emot mig. Oj oj oj som jag snackade och klappade Lilly.

Sen drog vi hem för att plantera. Det här med barnarbete är ju mamma och pappa väldigt mycket för, här hemma får man minsann jobba för sin mat och idag var det som sagt plantering och vattning som jag fick hjälpa till med. Fast jag tyckte det var rätt roligt...



Idag var första gången som Lilly låg ute i trädgården. Hon stortjöt när mamma la henne på gräsmattan och formade sig som ett U för att slippa ha händer och fötter på gräsmattan. Filten gick någerlunda ok men riktigt poppis var det inte...


Grillat på menyn ikväll med... nu har grillarna kommit igång!





Inga kommentarer: