tisdag 31 maj 2011

Mors dag och vernisage

I söndags åkte jag, mamma och syrran till Höganäs för att fira mormor på mors dag. Vi hämtade upp henne och sen åkte vi iväg till Höganäs Outlet-center där vi först fikade på baguetter, våfflor och gräddbullar. Sen gick vi och kikade lite i affärerna och syrran passade på att klappa mumintrollet på nosen. Han gick omkring där och bjöd på glass, så varsin sån tryckte vi i oss också.


Efter det drog vi hem till gammelmormor och gammelmorfar för att säga hej, och så fort vi kom in där sprang Lilly bort till massagestolen. Hon tycker det är en riktig höjdare att sitta i den.


Sen visade mormor oss en ny lekplats för att därefter gå hem till henne för lite mer glass. Vilken söndag!! När vi kom hem hade pappa (som hade glömt bort mors dag) gjort en efterkonstruktion och köpt hem lite blommor. Nåja, bättre lycka nästa gång pappa! ;-)

Idag har vi haft färgfest på dagis med vernisage. Utställning av alla våra fina verk som vi pysslat med under denna terminen då vi haft färgerna blå, röd, grön och gul som tema.

Det här är min groda


Och min nyckelpiga


Högst upp till vänster hänger min tavla, den blå.


Här är en tavla som jag gjorde med mina kompisar, det är så klart solen.


Det här är syrrans groda.


Och syrrans tavla är den som hänger längst upp till höger.


På vernisage bjuds det alltid på dricka och något litet att äta, likaså hos oss idag. Behöver jag säga att mamma hade svårt att slita oss från dagis idag?


Många fina verk att hänga i vår lekstuga tyckte mamma och på tal om den så har hon fyndat på blocket. Den här köpte hon för 300 kroner och den ska hon göra om till ett kök som ska trona i vår lekstuga.

1 kommentar:

Linda sa...

Godingar!!! Det syns på långt håll när man ser Lilly att hon är ett busfrö. Härlig glimt i ögat ;) Kram