måndag 9 maj 2011

Puss mamma

Idag har mamma varit hemma sjuk, så när pappa hämtat oss från jobbet tyckte han gott att vi kunde köpa blommor med oss hem, och JAG fick välja bukett.

När mamma fick syn på mig på parkeringen, kånkandes på en bukett blommor fick hon allt tårar i ögonen. Jag tog tillfället i akt att spela på det dramatiska så jag gick bort till hennes fönster, lyfte upp blommorna och tittade läääänge på henne. Mamma gjorde tecknet för 'Jag älskar dig' och jag gjorde det tillbaka, sen tyckte pappa att vi skulle gå in och överräcka blommorna så det gjorde jag med pompa och ståt samtidigt som jag brände av en 'vi gratulerar' (en sång som jag gärna sjunger morgon, middag OCH kväll).

Mamma var bara tvungen att föreviga...


Pappa, mamma har en hälsning till dig med:

2 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Så gulligt av er av köpa med blommor hem! Man måste ta hand om de där mammorna!
Kram

Hannes & Linn sa...

Mamma hälsar att hon instämmer m föregående talare och vi hoppas så klart att er mamma snart blir frisk!

Kram Hannes