fredag 27 maj 2011

Veckan som gått

Mamma och pappa har varit fullt upptagna med att måla på kvällarna så det har funnits allt för lite tid för att uppdatera här inne.

I torsdags var jag och syrran på utflykt på dagis, vi åkte till en hästgård bara en liten bit ifrån dagis och där fick vi klappa massor med djur. Det var syrrans första utflykt och det gick hur fint som helst.

Annat att nämna om syrran är att hon bet mig i armen för någon dag sedan på dagis. Jag tycker ju att det här med att leka polis är hur kul som helst, speciellt att låtsas att jag spärrat av vägen. Syrran såg inte det roliga med att jag spärrade ingången till fika-rummet när hon var hungrig och jag har märkena att bevisa det. Mamma och pappa var mäkta oimponerade av hennes piraja-fasoner och jag tror inte hon lär bita mig fler gånger. Och nej, jag lär inte stå ivägen för en hungrig Lilly heller i framtiden...


Farmor och farfar kom med en present till mig i veckan eftersom jag varit så duktig och lämnat mina nappar. Och vilken kanon-present! Den har använts flitigt varje kväll efter badet.


Ikväll var det mysfredag med popcorn och ny Tingeling-film. Åh vad jag och syrran älskar just den stunden på veckan, vi hoppar runt i glädjeskutt när popcornen poppas och när vi satt och smaskade som bäst ropade jag på mamma i köket (som tog disken): 'Mammaaaa, kom!! Pappa kan stända undan istället!' Ja, den uppmaningen kunde ju mamma knappast neka mig till så hon myste in sig under filten med mig och syrran och där satt vi alla tre och mös. Härligt!!

Lillly får avsluta med sin nya favorit: Huvud, axlar, knä och tår (gud nåde den stackars hunden om han får för sig att sjunga något annat, då pucklar syrran på han som om han vore en boxboll).

Inga kommentarer: