söndag 22 maj 2011

Kalas, fika och middag

Så har ännu en fullspäckad dag gått mot sitt slut.
Natten gick rätt ok, mamma var inne hos mig 2 gånger i natt då jag mumlade om att jag ville ha nappen. Fast jag var inte riktigt vaken så mamma la sig bredvid och kramade om mig och då nöjde jag mig med det istället.

Däremot vaknade jag 06 och var tokledsen. Huha som jag saknade nappen! Pappa gjorde ett tappert försök i en halvtimme att trösta mig men det gick inte alls. Mamma gick in och visade klänningen och försökte påminna mig om kanin-ungarna som nu hade napparna istället men jag kastade klänningen allt vad jag kunde in i väggen och det var inga vackra ord som kom ur min mun. Tillsist fick mamma sonika lyfta upp mig gråtandes ur sängen, gå bort till datorn och visa alla filmer från igår och DÅ tystnade jag. Rätt snabbt kom skrattet istället och sen var det över.

Jag och mamma åkte på Majas kalas idag kl 11 och det var riktigt trevligt. Jag ville att mamma skulle stanna och det gjorde hon så klart gärna. Det var bara hon och Isacs pappas om stannade av föräldrarna men så var vi oxå minst. Jätte kul kalas med fiskedamm och allt :-)

Vi hann med en snabb runda till Plantagen och inhandlade 12 plantor smultron innan vi var hemma vid 14, och innan vi visste ordet om det var klockan 15 och det var dags att gå hem till Ida för fika och middag. Först blev det nybakad paj med glass och senare blev det en riktigt smarrig middag. Jag, Ida och Lilly röjde friskt i deras lekrum så mamma och pappa kunde lugnt sitta och snacka utan att behöva roa oss. Vi alla tycker det är ett riktigt trevligt upplägg.
Vi var hemma vid 20 och då saknade jag nappen en stund till, men jag och mamma gick upp och läste saga och nappen var åter ett minne blott. Somnade igen utan minsta knyst om nappen men mamma misstänker att morgondagen kanske bjuder på en tår eller två igen, och det är ok enligt mamma. Jag får gärna gråta en skvätt för att visa att jag saknar mina nappar, bara jag kommer ihåg att jag kan krypa upp hos dem för att bli tröstad när jag gör det.

Inga kommentarer: