söndag 29 maj 2011

Frisera mera

Visst är det lustigt att jag och syrran har fått släpas upp vid 06:45 varje morgon denna vecka, men i vanlig ordning vaknar vi 05:45 på lördag morgon och är redo för bus. Mamma var måttligt road men gick upp, vad hade hon för val egenligen? När klockan var 08 hade hon redan hunnit baka en misslyckad focaccia till tjejfesten hon skulle på ikväll. Av den anledningen blev det ett besök till Coop där morbror Johan bakar, han bakar ju mammas focaccia i sin butik så det blev till att inhandla 'köbe'-bröd istället.

När vi kom hem från Coop var mormor och morfar hemma hos oss och de hade lördagsgodis med sig, MUMS! Som tack klippte jag deras hår, och det blev riktigt snyggt om jag får säga min egen mening.



Eftermiddagen gick i en rasslande fart, Hannes mamma Mia har flyttat in hos oss inatt pga tjejfesten, och Marie, Max och Erik dök upp av samma anledning. Och lika snabbt som huset var fullt var det plötsligt bara jag, syrran och pappa kvar. Men det gick fint det med.

Nu är det ju söndag, så nu önskar jag alla mammor här inne en riktigt fin Mors Dag!!!

Inga kommentarer: