fredag 20 maj 2011

Heja heja heja!

Igår var det förskolans dag och det firas traditionelsenligt med en löparfest. Det märktes redan för någon vecka sedan att vi börjat med träningen för jag och Lilly började köra hejar-ramsor här hemma medans vi jagade runt varandra.

Lilly och hennes lilla grupp Nyckelpigorna sprang det korta varvet medans vi andra bildade en tunnel och hejade på. Sen sprang resten av oss stora barn i blandade lag och applåder och hejar-ramsorna ekade i parken när en efter en gick i mål. Efteråt var det prisutdelning på gården och vi var så klart mycket stolta över våra medaljer.



Senaste tiden har jag berättat för allt och alla att jag ska lämna mina nappar till kaninerna så nu tyckte mamma att det var dags att göra slag i saken. Hon tvivlar inte en sekund på att det kommer att vara en del tårar de närmaste dagarna men det får vi ta. Jag pratar jämt om att jag nu är stor flicka, och barn som kissar på stor toalett behöver ju egentligen inte napp eller hur? Hur som helst påstår mamma att Mamma Kanin har köpt en rosa prinsess-klänning som hon vill ge mig OM jag lämnar mina nappar till henne imorgon, och DEN klänningen vill jag gärna lägga vantarna på innan nån annan gör det. Så imorgon drar vi girls och farmor till Hembygdsparken medans pappa och farfar bygger lekstuga.
Pappa laddade genom att gå och lägga sig redan kl 19 ikväll... har han på känn att natten till imorgon kan bli tuff månne??

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Hoppas det gick bra med napparna! jag hade hoppats att det var Lisebergskaninen du skulle lämna till.
Hoppas det går bra med lekstugan!
Kram Hannes

Anonym sa...

Jag hoppas att det gick bra med napparna och att du fick en fin klänning. / Maja