söndag 15 maj 2011

Ännu en helg

Så har ännu en helg kommit och gått, och fort gick det!
I lördags kom farmor och farfar hit vid 9 på morgonen. Pappa och farfar arbetade hela dagen på grunden till vårt lekhus medans jag, syrran, mamma och farmor körde en massa ärenden. Först bar det av för att handla presenter till våra splitter nya nästkusiner som anlände till världen i onsdags, en flicka och en pojke. Blev pyttesmå bodies och brallor och varsin liten nalle. Sen en runda in på leksaksaffären så att jag och syrran kunde inhandla nya klistermärken (försvinnande åtgång på dem mamma handlade för 3 veckor sedan). Snälla farmor passade på att köpa lite lördagsgodis till mig och syrran.

Det bidde snabb-lunch i cafeterian på sjukhuset för mig och syrran innan vi kunde hugga in på godiset, och då styrdes vagnarna upp till Neontal för att överräcka paketen. Det är ju besöksförbud där uppe så mamma hade tänkt att bara lämna dem till en sköterska men möttes istället av världens stoltaste tvilling-pappa Magnus. OOOOOJ så glad han var, och oavbrutet pratade han om sina små pärlor. Som vi längtar efter att få träffa dem nu!

Sen en snabb runda till Babyland för inhandling av regnskydd till sulkyn innan vi körde hem. Pappa och farfar spikade och byggde till kl 16, och undertiden stylades jag och syrran inför gå-bort-middagen som vi alla skulle på kl 17. Värdparet Marie, Stafan och lilla Nomi bor ju bara nån km bort så jag och syrran hoppade i varsin vagn som var pimpade med varsin sovsäck och sen rattades vi bort i snabb takt. Jag och syrran röjde friskt och fast syrran inte sovit middag höll hon ut till 20:30. Då tryckte mamma ner henne i vagnen, gick en promenix på 2 min och sen sussade syrran som en stock resten av kvällen. Själv somnade jag i soffan nån timme senare.

Sovmorgon bjöd vi våra trötta föräldrar på, Lilly väckte dem vid 07:30 och jag lullade upp sist av alla vid 08:30. Vi girls körde till kusinerna för bus i förmiddags och där bjöds det på pannkakor till lunch. Jag tryckte i mig 3!


Passade på att ta en ridtur på Kajsas häst.


Morbror Johan fick en hejdå kram av Lilly (hon har ju alltid gallskrikit så fort hon sett honom) och minsann om han inte fick tårar i ögonen av den kramen, den var allt efterlängtad den. Han e allt blödig morbror Johan ;-)

Efter lunch körde vi till mormor och morfar som bjöd på glass, och strax därefter gick vi och mormor till en lekplats och röjde, den var lika kul som alltid. Första gången som syrran kunde vara med och leka och hon tyckte att den helt klart var häftig!


Syrran som sovvägrat även idag somnade först i bilen på väg hem vid 15-tiden och ja, det kan väl hända att jag också knoppade in då....


Tack farfar för all hjälp med vår lekstuga i helgen :-D !

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

Ser ut som ni haft en bra helg! Skön stil i gungan:)
Kram Hannes