torsdag 5 maj 2011

TROTS!!!

Ja, så har den då även klivit in i vårt hus, vi trodde vi skulle slippa men oj så löjligt att tro det. Trotsen som alla fasar för. Det gnälls och tjatas, det vägras och gnatas. 'Håll ut' och 'det går snart över' säger folk men nääääääär undrar jag och syrran???? Den här 35-års trotsen som morsan går igenom är ta mig fasiken det värsta vi varit med om. Hajjar ni att hon 40 gånger (!!) sa nej till mig när jag 40 gånger promtade på att sitta på diskbänken när hon idag lagade mat. Att jag inte får ge Lilly stryk hur som helst, eller att syrrans utbrott med att kasta saker (typ en skål med pärlor) inte alls uppskattas. Alltså, det här var INTE vad vi signade upp för, och när inte pappa är hemma (som ikväll då) ja då brakar det ju loss rejält. Hur länge ska vi egentligen behöva få dras med det här dåliga beteendet från hennes sida??

Ikväll stormade jag upp på mitt rum innan middag bara för att markera att så här får det minsann inte gå till. Jag såg nog att hon stack in trynet nån minut senare bara för att kika till mig men då hade jag redan krypt ner under täcket, dragit av mig mina öron (SÅ.JÄKLA.SKÖNT.ATT.SLIPPA.HÖRA.HENNE!)och somnat. Klockan var då 17:30. Ja men nån stans har man liksom en gräns för hur mycket tålamod man har med henne, eller hur?

Syrran höll ju så klart låg profil under vårt utbrott men så fort jag försvann ur synvinkeln fick ju hon ta över. Och tänk, inte heller idag tyckte mamma det var det minsta ball när syrran kastade hela sin tallrik med mat över bordet. Igår rök en full-lastad tallrik ner på golvet, så inte nog med att mamma är trotsig, hon saknar dessutom humor. För varför garvar hon inte åt det??? Det är ju hur kul som helst, det tycker i alla fall syrran som gjorde det med ett stort leende som förvisso försvann rätt snabbt då hon i ljusets hastighet åkte ner i sin pyjamas och hamnade i sin spjälsäng. Klockan var då 17:40. Inte ett pip kom ur det rummet heller.

Nä men så att om nån sitter på några bra tips typ om hur vi ska hantera tanten så tar vi tacksamt emot tipsen. Det kan vara allt från hur man knåpar ihop en blocket-annons för att sälja henne (kan man ens få pengar för något så gammalt och begagnat undrar Lilly) till hur man slår dubbelknutar så vi binda fast henne vid lämpliga tillfällen. Eller kan man medicinera bort trotsen hos henne kanske??? För vi är ju uppenbarligen INTE överens om hur man beter sig här huset!

4 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

HAHAHA! Klockrent!

Hannes & Linn sa...

Det verkar jobbigt med en trotsig morsa! Själv försöker jag förlänga kvällen i sjukhussängen och tycker att jag lyckas ganska bra:)

Tack snälla ni för den fina presenten, ska inviga den vid lämpligt tillfälle!

Kram Hannes

Anna och Ronja sa...

Jag ligger dubbel. Stackars er som fått en sån morsa, fast kan trösta er med att dem flesta beter sig så:-)

Jenny, Henrik, Olivia sa...

Haha ja vad ska man göra med de där jädra morsorna egentligen. Jag har inget bra tips till er men hon ska nog ordna till sig så småningom :-)