lördag 21 maj 2011

Adios nappos

Så kom då dagen då napparna skulle lämnas. Jag, syrran och mamma körde och hämtade farmor och innan klockan var 10 rattade vi in i Hembygdsparken. Mamma tyckte att det var lika bra att besöka mamma Kanin direkt, för hon var nog väldans ivrig på att få mina nappar och lika ivrig var minsann jag på att lämna dem.
Det var ingen tvekan alls, mamma hjälpte med att hänga upp dem och sen dök mamma Kanins present upp helt plötsligt :-D WOW säger jag bara!




Efter transaktionen fikade vi, direkt efter tiggde jag till mig (och syrran) korv med bröd av farmor (totalt onödigt av mamma att göra pastasallad!). En runda att kolla djuren blev det oxå av och en dovhjort följde mig och syrran runt hela hagen, den var en riktig liten sötnos. Vi kunde till och med mata den, behöver jag nämna att godnattsagan jag valde ikväll var Bambi?




Syrran på bästa gung-humör


I eftermiddags gick vi hem till Sixten och Majken för att fira att Majken fyller 2 år idag. Deras snälla mamma Åsa hade gjort pannkakor och det är ju min favorit så jag klämde i mig ett par 3 stycken. MUMS!


Syrran roar sig med födelsedagstjejen


Och jag och Sixten roar oss som bara vi kan...



Jag var lite ledsen i bilen sista sträckan hem från parken för jag saknade nappen, men annars har jag inte bett om den en enda gång. Precis innan jag skulle lägga mig skämtade jag lite och sa att jag kunde låna en av Lillys men det skrattade vi alla bort rätt snabbt. Jag somnade utan problem och nämnde inte ens avsaknade av nappen. Riktigt så här lätt trodde faktiskt inte mamma att det skulle vara...

Pappa och farfar har slitit med lekstugan från 10 till 19:30 så vi tackar både farmor och farfar för ALL hjälp idag!!!

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Vad duktig du är Clara! Hoppas hela natten gick bra:)
Ser ut som ni haft en rolig dag i solen med Farmor och på kalas.
Er Pappa o Farfar är verkligen ett par kämpar, Mamma hälsar att det ska bil spännande att se projektet nästa helg.

Kram Hannes

Anonym sa...

Åhh...vad duktig du är Clara. Vi får snart träffas och leka/ Maja