tisdag 17 maj 2011

Det här med mat

är inte syrrans starka sida. Hon vägra gärna allt vad protein är och går hellre på grönsaker. Japp, en riktig vegetarian är hon minsann, men det räcker inte för att få efterrät och av den anledningen får syrran i stort sett aldrig glass. Till skillnad från mig då som vareviga dag trycker i mig all min middag. Ibland går det i ljusets hastighet och andra dagar tar det evigheter. Men jag vägrar lämna bordet utan min glass och jag vet att den inte dyker upp om jag inte äter upp så ibland kan det hela ta rätt lång tid.

Syrra försöker ju oftast charma sig till en glass ändå, och när inte det funkar försöker hon med psykbryt. Fast hon börjar inse att ingen av dessa taktiker får gamlingarna att vika sig så nu för tiden brukar det inte bli nån större grej av det när jag trycker i mig min glass och hon ingen. Men i början... ho ho ho vilket spektakel det var *skakar suckandes på huvudet*.

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Duktig du är på att äta grönsaker Lilly! Mamma tycker jag är dålig på det. Har inte riktigt fattat tjusningen med glass heller, vågade vägra 2 isglassar på sjukhuset...det var för kallt.

Kram Hannes

Kristina sa...

Gullunge:-) Ser väldigt belåten ut fram till att mamma börjar prata om att man ska äta från liten tallrik med liten sked...gillar pincettgreppet när gurkbiten fiskas upp ;-)