lördag 7 maj 2011

Gårdsstädning och kalas

2 gånger om året är det gårdsstädning utanför huset. Det sopas och målas, lukas och krattas. Ända sedan mamma och pappa flyttade in i huset -06 så är det pappa som varit den som deltagit. Antingen har mamma varit gravid, ammat, eller haft en eller två små parvlar att ta hand om. Detta året satte mamma ner foten, blängde på pappa och sa 'I år är det min tur!!!'.
Ren och skär översättningen: Idag föredrar jag att luka än att spendera förmiddagen med mina två barn.
HUR.VÅGAR.HON???

Hon var mycket nöjd med sitt val då hon ända borta på parkeringen hörde hur jag och syrran i ilska vrålade på pappa en halvtimme senare. Efter ytterliggare än halvtimme trippade vi ut ur huset på strålandes humör som två änglar för här skulle det minsann inhandlas blommor till farmor och faster Yvve. Mamma insåg då att många säkert tror att vi alltid är så glada och söta... tänk vad skenet kan bedra, hörde jag henne muttra när hon vinkade hej då till oss och pappa.

I eftermiddags var det kalas för faster Yvve som idag fyller 39 år. Vi var så klart på bästa partyhumör och syrran lyckades med party-tricket att inte sova middag igen. Helt otroligt att hon var pigg, glad och vaken hela partajet igenom. Somnade så klart så fort hon sattes i bilen, men vad gör väl det när man varit en solstråle hela eftermiddagen.

Själv fick jag vara uppe extra länge ikväll, och långt efter läggdags satt jag och mamma och spelade spel. Riktigt kul, och lite speciellt.


Mamma och pappa tyckte det var extra roligt när jag bestämde att vi skulle byta roller. Så jag var AVT-Karin, mamma fick vara mig och pappa fick vara mamma. Fast det blev rätt rörigt rätt snabbt så den leken skrotade jag tillsist. Somnade i mammas och pappas säng efter att ha myst en stund med mamma. Mys-stund som vi båda behövde efter all frustration senaste tiden.

Inga kommentarer: