onsdag 6 april 2011

Min hörseldag och stora (?) Lilly

Tänk, idag var det 2 år sedan jag höra för allra första gången. Mamma har lovat mig att den dagen ska vi alltid fira och idag blev det minsann glass ute i trädgården. Förra året la mamma upp en liten film på bloggen som togs bara nån timme efter jag blivit 'inkopplad'.

Vi käkade middag redan vid 16:30 och sen drog vi på oss alla kläder och gick ut för att mamma skulle plantera lite blommor. Jag och Lilly lekte i vanlig ordning Glass-kioskt när vi hörde en märklig trudelutt. Mamma förklarade att det var glassbilen, och det där lät ju väldigt intressant. Så vi pep ut för att kika på spektaklet och det inhandlades både kamelonter och glass-strutar. Mums!


Därefter var det minsann inte svårt att bestämma lek, nu skulle det lekas Glass-bil istället. Här pekar jag på de olika glassarna jag säljer och mamma den lilla gottegrisen storhandlade.


Annan händelse som är värd att nämnas är att idag är Lilly EXAKT lika gammal som jag var när hon föddes. Kan ni hajja??? Hon är ju tok-liten, tycker i alla fall mamma som inte för sitt liv kan inse att jag blev stora syster i samma ålder.

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

grattis till er båda!

Vilken bra idé att fira med glass.

Kram Hannes

Sixten & Majken sa...

Grattis till er båda! Kommer ihåg när jag konstaterade samma sak på Majken..., ja det går helt enkelt inte att förstå.