tisdag 5 april 2011

Mammas (vikt)förlust, vår vinst

Mamma är inte alls nöjd med sitt midjemått som under vinter bara växt och lagom tills dess att hon tröttnat rejält på det har man på hennes jobb börjat med en aktivitets-tävling, och den började nu 1/4.

Från dag 1 har tanten aktiverat sig och till min och syrrans stora lycka har även cykeln dammats av. Jag brukar yla så fort mamma börjat trampa: AAAAAAKTA!!! Här kommer VIIII!!! så att hela byn hör :-D och det ger tydligen mamma extra energi att trampa ännu fortare, vi är ett bra team vi! Lagom tills dess att hon kört 30-40 min med mig så står syrran i hallen och väntar med sin cykelhjälm i högsta hugg, och då blir det till att ta en runda till.

Första dagen på dagis för mig och syrran sedan 27/3 och det gick kanon. Vi var så glada att få träffa våra kompisar att mamma var ett minne blott så fort vi steg in. Idag har vi påskpysslat och mamma väntar med spänning för att se resultatet.

Det här med att svärda är vår nya hobby, och syrran hon går in för det med liv och lust

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

det där med pirater och svärd verkar ju hur kul som helst o ja, Lilly verkar ta leken på dödligt allvar:)

2 långa varv på cykel på en och samma dag, hejja Mamma!

Kram Hannes

Anonym sa...

I didn't know there are pirates in Sweden. Thought there would be only vikings. :)

Darek