torsdag 28 april 2011

Pott och knut-premiär

Lilly har senaste veckan varit väldigt intresserad av pottan och ofta velat kissa i den. Fast resultatet har hitintills uteblivit och det är ju knappast något konstigt med det. Hon har fått beröm för att hon haft viljan att försöka.

Idag var samma visa inför badet, hon rattade in sin lilla mini-rumpa och satt där och spanade förväntasfullt ner i pottan för att se om något dök upp (eller ner). Tillsist förklarade mamma att när syrran väl får för sig att kissa i pottan så får ju hon givetvis sätta dit ett klistermärke, precis som jag fick i somras. Syrran satt en extra stund på pottan och studerade alla klistermärken upp och ner, fast utan resultat.

Väl i badet utbras hon plötsligt 'jag osså kissa' och pekade på pottan. Eftersom detta hänt förr utan resultat tänkte inte mamma så mycket på det, men placerade så klart syrran på pottan. Vem som blev mest förvånad, mamma eller syrran är väldigt svårt att säga men kissa det gjorde hon minsann. Hon var stolt som en tupp när hon fick sätta på sitt lilla klistermärke (en katt så klart) och mamma kunde omöjligt nekan henne att sätta både ett andra och tredje (sista på kartan) klistermärke när hon så gärna ville. Efter badet försökte hon med stor iver både en andra och tredje gång utan resultant, men hon verkar väldigt fokuserad på att snabbt få sätta dit fler klistermärken. Mamma ska faktiskt köpa en ny potta till syrran som hon själv får fylla med klistermärken, inte mer än rätt!

Katten trängs med alla 'mina' fjärillar


Liten börjar bli stor!


Själv har jag nu i ett par dagar uppvisat mina kunskaper om att slå knutar och gör det så ofta och på så mycket jag kan. Jag är på gång med rosetter med, men det lär nog dröja ett litet tag till innan jag får rätt på det. Men OJ va roligt jag tycker det är!

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vad duktiga ni är, både potta och knutar!
Själv anser jag att min potta duger bäst till att gömma saker under, det brukar hamna en del blöjor där när jag får chansen:)

Mamma hälsar att hon instämmer i att "Liten börjar bli stor".

Kram Hannes