lördag 9 april 2011

Jag börjar bli stor

Imorse vaknade vi vid 7-tiden till klarblå himmel. Och innan klockan var 08:30 hade vi hunnit käka nybakta bullar (inköpta, inte himma-gjorda!), dragit på oss ytterklädarna och ramlat ut i trädgården för diverse aktiviteter. Mamma tömde alla krukor på gamla växter för att förbereda inför årets mynta etc, pappa röjde i en annan hörna och jag och syrran lämnades åt att röja bland alla ute-leksaker och sandlådan.

Efter ett litet tag ringde mamma in till Idas mamma (som bor 2 hus ifrån oss) och frågade om inte Ida ville komma in och leka en stund, undertiden kunde ju hennes föräldrar stanna hemma och förbereda 4-års kalaset som Ida skulle ha kl 13 idag och som jag var bjuden till. Och det kunde ni tro att Ida ville (och hennes föräldrar). Hon kom efter en liten stund och strax därefter gick hennes pappa hem. Mamma tyckte det kändes väldigt stort (och roligt!) att ha en lekkamrat till mig som inte har med sig en förälder. Tog en liten stund innan isen var bruten men sen var det jätte kul att ha en lekkamrat över och alla gamlinga hoppas att det blir fler gånger!

Efter ett tag gick vi in för att fika som blev till pärlande, målande och tillsist halsbandspyssel.

Idag hade jag med mig pappa på kalaset och det var jätte kul. Varmkorv och glass (2 portioner) stod på menyn, skattjakt, sätta knorr på grisen och andra roligheter. Kalas är det roligaste som finns!!! Mamma var inbokad på lång och lyxig ansiktsbehandling sedan lång tillbaka så farmor ryckte in och passade syrran.

Lite pappa-bus efter kalaset

AVT-Karin har lämnat ett ord-test till mamma och pappa som de ska fylla i och där har de blivit ombedda att skriva de 3 längsta meningar de hört mig säga. De 2 meningar de fyllt i hitintills har varit på 7 ord, men idag fylldes den sista meningen i:
"Aj aj fågeln, inte kissa och bajsa här! Jag bor här i huset, du får bajsa någon annanstans" (sagt till den fågel som nu bajsat på vår markis)

Inga kommentarer: