fredag 8 april 2011

Åtgärdsprogram

Idag var mamma och pappa på dagis och träffade min fröken för att följa upp om mitt åtgärdsprogram. Där har de långsiktiga och kortsiktiga mål som de följer upp, bockar av och sätter nya. Fröken berättade att det hänt SÅ mycket sedan jag kom tillbaka till dagis med Lilly. Jag var som en helt annan flicka, sällan ledsen, väldigt social och språket bara rinner som vatten. Riktigt kul möte enligt mamma som gav massor med energi.

När de var färdiga kom hon bort för att hämta mig och Lilly men det var ju en hel timme för tidigt och jag satt och pärlade. Var inte alls intresserad av att åka hem så mamma fick snällt vänta till jag pärlat fördigt. Sen drog vi girls till Ica Maxi för att hanlda, syrran och jag sattes i en en kundvagn med varsin varmkorv medans mamma släpade runt oss och slängde ner en massa varor runt mina ben. Vilken tur att hon slängde ner lite pärlor och plattor med!


När pappa kom hem så satt han och pärlade en stund med Lilly, och då utbröst plötsligt syrran när hon tappade en pärla: 'Pärla ramlade ner'. Och imorse sa hon när hon kom ner 'Pappa titta på bompa (bolibompa). Ja, språk-kunskaperna är det inget fel på i alla fall...

I affären hittade hon oxå kläder till oss inför påskfesten på dagis och det ville vi ju så klart testa när vi kom hem. Toksöta va?


Inte helt otippat slutade det så här... Får man vara sjörövar-kärringar på påskfesten undrar vi??


Kvällen avslutades på det enda rätta sättet som den kan göra en fredag med fredagsmys.

3 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Ni kommer att vara jätte fina på påsk-festen! Jag ska tydligen vara påsk-gubbe på vårt dagis o vi ska äta påsklunch den dagen:)

Kram Hannes

Sixten & Majken sa...

Vilka goa påsktöser! Så fina! Ser att det funkar med de allra minsta pärlorna även för Lilly, hrm... kanske dags att rota fram och testa även här hemma.
Ses imorgon! Kram

Pernilla, Ian , Maja o Emma sa...

Så goa! Önskar er en (redan nu) glad och god))) påsk!